LOOPBAAN COACHING‎ > ‎PRAKTISCH‎ > ‎

LOOPBAANCHEQUES


Wie heeft recht op loopbaancheques?

Om in aanmerking te komen voor loopbaancheques moet je op het ogenblik van je aanvraag aan deze vijf voorwaarden voldoen:

  • Je woont in Vlaanderen of Brussel. 
  • Je werkt momenteel voltijds of deeltijds als werknemer of zelfstandige.
  • Je werkte in de laatste twee jaar minimum een jaar als werknemer of zelfstandige.
  • Je volgde de voorbije zes jaar nog geen loopbaanbegeleiding. (je kan elke 6 jaar, 8 uur loopbaanbegeleiding volgen)
  • A-Lissome is een erkend loopbaancentrum

 

Hoe bestel ik loopbaancheques?

Je kan op 2 manieren je VDAB loopbaancheques bestellen 

    •  Hier moet je een profiel aanmaken
    • Kies in Mijn loopbaan in het rechter menu voor de link ‘Aanvraag loopbaancheques'.
  • Telefonisch op het gratis nummer 0800 30 700 (elke werkdag van 8 tot 19 uur).

 

Hoeveel loopbaancheques bestel ik en hoeveel kost dit?

  • Je kan slechts 1 loopbaancheque (voor 4 uur begeleiding) per keer bestellen.
  • Als je je 4 uur begeleiding hebt afgerond, kan je een tweede loopbaancheque bestellen.
  • Per loopbaancheque betaal je € 40. De reële waarde bedraagt € 550
    ( dit bedrag wordt aan het loopbaancentrum betaald, niet aan de coach :-) 
    . De Vlaamse overheid legt dus per loopbaancheque € 510 bij. Een ideale kans!
  • Je werkgever wordt hier niet van op de hoogte gebracht.

 

Wat gebeurt er nadat je je loopbaancheques besteld heb?

  • Je krijgt van de firma Edenred een overschrijvingsformulier voor € 40
  • Na betaling ontvang je de loopbaancheque van Edenred via mail.
  • Tussen de bestelling van je loopbaancheques en het moment dat je ze krijgt, kunnen 1 tot 2 weken tijd zitten.
  • Je mailt me deze loopbaancheque. Indien je dit wenst kan je hem ook afdrukken en meenemen naar de eerste afspraak.

 

Hoelang is een loopbaancheque geldig?

  • Je loopbaancheque is drie maanden geldig.
  • De geldigheidsdatum wordt vermeld op de loopbaancheque en kan niet verlengd worden.
  • Als je vóór deze datum geen loopbaanbegeleiding gevolgd hebt bij een loopbaanbegeleider, wordt de cheque ongeldig en wordt je geld automatisch teruggestort door Edenred. 

 

Nodige administratie

  • Tijdens de eerste sessie nemen we even tijd voor alle administratie:
    • Het inschrijvingsformulier is nodig om onze administratie te doen en is verplicht. Dit moet ingevuld en ondertekend worden. 
    • De overeenkomst en de gedragscode zijn een verplichting vanuit de VDAB zelf. De overeenkomst moet ingevuld en ondertekend worden. 
  • Na elk gesprek word je gevraagd om een aanwezigheidsdocument te ondertekenen ('Bewijs van deelname aan loopbaanbegeleiding').
  • VDAB vraagt om een persoonlijk ontwikkelingsplan op te maken. Hier noteer je kort je inzichten en de verschillende acties die je gaat ondernemen.
  • Aan het einde vul je een kort evaluatieformulier in.

 

De meeste informatie is afkomstig van de VDAB website. Lees je graag nog wat meer over loopbaancheques? Heb je nog meer vragen? 


Kijk dan op: https://www.vdab.be/loopbaancheques